Door de video te bekijken, gaat u ermee akkoord dat uw gegevens worden doorgegeven aan YouTube en dat u het privacybeleid hebt gelezen.
Plant u een Carport met een poort? Of wilt u een poort naar uw Carport ombouwen? We zullen je de Poorten laten zien die hebben wat nodig is om bij de Carport te komen. U leert de Opbouw, conditie en functie van de verschillende Carport kennen en leert de voor- en nadelen van elke poort voor uw Carport kennen. Onze raadgever zal u helpen om uw Carport te voorzien van een geschikte poort.
Wilt u uw Carport uitrusten met een hek? Of uw Carport nu nog in de Planning zit of al in de plaats daarvan staat - er zijn verschillende mogelijkheden voor u om een Carport met een poort te bouwen. Leer eerst de gebruikelijke deurtypes kennen:
Welk doel voor de Carport?
Vergeleken met de garage is de Carport de lichtere variant voor het parkeren van uw voertuig. Het attribuut verwijst gemakkelijk naar de optiek, de Bouwwijze en de prijs. In ons tijdschriftartikel garage of Carport leggen we de algemene verschillen tussen garage en Carport uit - wat is beter? Deze vier vragen zullen u helpen om een gedetailleerde beslissing te nemen. Klik hier! De zoektocht naar een geschikte poort voor de Carport leidt daarom naar de garage. Afhankelijk van de manier waarop u uw wens voor een Carport rechtvaardigt, bijvoorbeeld met
- hogere visuele bescherming,
- hogere Veiligheid tegen diefstal en vandalisme,
- een betere bescherming tegen weer en wind, of
- met een hogere bruikbaarheid van de schuilplaats (bv. als werkplaats of Tuinhok),
heb je de keuze tussen deze Poorten:
Sectionaaldeur voor de Carport: wat u moet weten
De zogenaamde sectionale poort wordt momenteel beschouwd als de poort voor de Carport, die samen met de modernste stand van de moderne poorttechniek wordt geleverd.
Opbouw en functie van een sectionaaldeur voor Carport
De sectionaaldeur bestaat uit rechthoekige afzonderlijke elementen, de "secties", die dwars op elkaar geplaatst zijn, met elkaar verbonden door middel van een tand-en-groefverbinding en een scharniermechanisme - inclusief vingerklembeveiliging. Als u de sectionaaldeur van de Carport opent door middel van een zogenaamd torsieveerpakket of - bij een te lage valhoogte - met behulp van een trekveertechniek, verdwijnen de secties meestal stapsgewijs over rollen in geleiderails naar boven (alternatief voor een gesloten Carport) en worden ze onder het Carport opgeborgen (alternatief: voor de Carport) - zeer vergelijkbaar met het rolluik in een archiefkast.
Het functieprincipe van de sectionaaldeur bespaart u vooral ruimte: omdat u deze verticaal omhoog opent en onder het Carport opbergt, moet u
- geen plaats voor de Carport
- zelfs buiten
en ik wil er graag over nadenken. Met andere woorden, parkeren in een Carport met een sectionaaldeur vereist geen zwenkgedeelte voor de deur zelf. In plaats daarvan kunt u tot aan de sectionaaldeur rijden, deze openen en na het parkeren sluiten, zodat uw voertuig direct achter de sectionaaldeur staat. Dit is een groot voordeel als u al moet vertrouwen op een Carport voor de ruimte, waarin uw auto op korte afstand beschutting vindt en u geen grote oprit of parkeerplaats voor de auto heeft. Of op het voorplein is er voldoende parkeergelegenheid voor een tweede of bezoekersauto. Bovendien biedt de sectionaaldeur u de bijna volledige doorgangsbreedte en -hoogte van de Carport, wat voordelig is als uw voertuig breder of hoger is dan het gemiddelde.
Bediening van de sectionaaldeur voor de Carport
De moderne sectionaaldeur werkt meestal elektrisch (ook met radiografische afstandsbediening), voor een handmatige bediening is de benodigde inspanning zeer hoog. Bovendien is voor een handbediende Carport een overeenkomstige poorthandgreep nodig. Mechanische antislipbescherming verhoogt de bescherming tegen diefstal en vandalisme.
Materiaalkeuze voor sectionaaldeuren voor de Carport
Indien u een Carport met lichtinval, ventilatieoptie en/of Deur wenst, kunt u doorzichtige of kantelbare secties of secties voor de ventilatie (meestal het bovenste gedeelte) en/of een Deur in de sectionale poort integreren. De sectionaaldeuren kunnen worden uitgevoerd in de volgende materialen
- Plaatstaal,
- bos
- of Aluminium
worden gemaakt. Zij zijn ook ofwel
- enkelwandig
- of dubbelwandig
Dankzij de vulling, meestal polyurethaanschuim, isoleren dubbelwandige modellen de warmte veel beter dan enkelwandige modellen. Als u uw Carport als werkruimte wilt gebruiken, moet u warmte-isolerende dubbelwandige Carport gebruiken.
Rolluik voor de Carport: wat u moet weten
Een zogenaamd rolluik voor de Carport lijkt ook op de sectionaaldeur, maar komt dichter bij een rolluik, zoals gebruikelijk bij Raam, dat in de rolluikkast (vandaar de typeaanduiding) wordt opgerold en zo visueel verdwijnt. Het oppervlak van deze Carport is lamelvormig. Omdat het openen en sluiten van de Carport evenveel kracht vergt als de sectionaaldeur, wordt deze meestal ook elektrisch bediend. Dit resulteert meestal in een aanzienlijk werkingsgeluid.
Maar bij sectionaaldeuren en nog meer bij rolluiken bestaat het risico dat de secties of lamellen die meerdere keren per dag tegen elkaar aan wrijven, snel slijten. Daarom is het nog gevoeliger rolluik als Carport optimaal als het zelden wordt gebruikt. Voor beide Carport geldt ook dat ze vrij duur zijn. U moet ook weten dat zowel de rolluiken als de sectionaaldeuren in de winter voor aandrijfproblemen kunnen zorgen - wanneer de lamellen of secties bevriezen. In het ergste geval kan een Carport niet meer worden verplaatst.
Opstaande en overloopdeur voor de Carport: wat u moet weten
Vervolgens willen we de kanteldeur als Carport introduceren.
Opbouw en functie van kanteldeuren voor Carport
Met een kanteldeur zwenkt (kantelt) u het Carport, dat in een stalen frame zit, relatief moeiteloos naar buiten om het te openen en vervolgens onder het Carport te schuiven. Dit is mogelijk dankzij zijdelingse hefboomarmen die zijn voorzien van compensatieveren (zogenaamde veerpakketten) van staal. Zolang de CarportSlot is, wordt de veer gespannen, open deze, de veer trekt samen.
Dat is goed om te weten: Een moderne kanteldeur voor de Carport heeft maximaal vijf van dergelijke veerpakketten, wat u het voordeel biedt dat de Carport niet naar beneden valt als er een veerbreuk optreedt.
Bij het openen en sluiten klapt de Carport naar buiten - en neemt ruimte in beslag. Als vuistregel geldt dat u minstens de helft van de hoogte van het deurblad in de vrije ruimte voor de Carport nodig heeft. Dit kan als een nadeel worden gezien, vooral in geval van ruimtegebrek.
Bediening van de kanteldeur voor de Carport
Dergelijke kanteldeuren voor de Carport kunnen handmatig of met behulp van een elektrische aandrijving worden bediend.
Materiaalkeuze voor kanteldeuren voor de Carport
Het merendeel van de moderne kanteldeurvleugels voor de Carport bestaat tegenwoordig uit enkelvleugelig, gegalvaniseerd en Gepoedercoat plaatstaal. Het oppervlak is vaak voorzien van een reliëf (kralen) in een lamellen- of paneellook. Cassette- of visgraatoptiek is ook commercieel verkrijgbaar. Een zogenaamde loopdeur kan worden geïntegreerd.
De vulling van deze Carport kan van massief hout zijn, bijvoorbeeld van nordic spar of hemlock.
Draaipoort voor de Carport: wat u moet weten
Kijk eens naar het klassieke alternatief voor de kanteldeur voor de Carport: de draaideur, ook wel draaideur genoemd!
Opbouw en functie van vleugelpoorten voor Carport
Mits de oprit voor uw Carport vlak is, kunt u ook een zogenaamde draaipoort als Carport installeren. Zoals uit de naam kan worden afgeleid, bestaat deze uit een tweevleugelig element: de zogenaamde verstel- en loopvleugels.
Bediening van de draaipoort voor de Carport
De twee vleugels van de draaipoort moeten worden ingeklemd, zodat de vleugels niet sluiten of zelfs niet tegen de wind in de auto slaan. Dat is duur. Bovendien hebben de vleugels een vrij groot draaibereik nodig voor het openen en sluiten. En: Als het in de winter bedekt is met sneeuw en ijs, kunnen er problemen zijn bij het openen en sluiten.
Materiaalkeuze voor draaipoorten voor de Carport
Traditioneel zijn beide vleugels van de draaipoort gemaakt van massief hout. Hout is een Natuur zwaar materiaal, dat ook kan veranderen wanneer het klimaat verandert (temperatuur, vochtigheid) (sleutelwoorden: kromtrekken, opzwellen, krimpen). De meeste draaipoorten zijn inmiddels geïsoleerd en zijn nu op de markt.
Carport met poort: Bouwvergunning vereist - ja of nee?
Voor de poort van de Carport is de juridische situatie vergelijkbaar met die van de Carport zelf: Een zogenaamde bouwmelding is noodzakelijk. Zorg ervoor dat u vraagt of er een extra vergunning van uw lokale bouwautoriteit nodig is voor het installeren van de Carport. Aangezien dit door het staatsrecht wordt geregeld, kan de juridische situatie in dit opzicht verschillen tussen de deelstaten en zelfs binnen een staat tussen de afzonderlijke gemeenten.
Als er bijvoorbeeld niet genoeg ruimte is om voor een Carport met kanteldeur op te klappen, zodat een openbaar trottoir of de weg al zwaait, is een dergelijk deurtype niet toegestaan.
Carport: Zelfbouw - ja of nee?
Als u de Carport inclusief de Carport wilt bouwen om Montage te besparen, moet u technische vaardigheden en expertise (materiaalkunde, mechanica, elektriciteit) meebrengenKosten De deur wordt immers geacht perfect te passen en veilig te openen en te sluiten als het vakmanschap eenmaal is voltooid. Voor een investering in een
- in de handel verkrijgbare, geprefabriceerde Carport met hek of in een Carport om vanaf de paal inclusief Opbouw achteraf te monteren
- of in een Carport op maat van uw behoeften of een geschikt hek om achteraf te worden ingebouwd, inclusief de Opbouw.
het complexe ambacht van meerdere beroepen over te laten aan de beroepsbeoefenaars, die in geval van een onjuiste uitoefening van hun beroep zelfs garanties en/of garantiediensten moeten bieden. Dit betekent dat u op het gebied van de bouwtechniek aan de veiligere kant staat.
In onze online shop vindt u een ruime keuze aan Carport van Van hout, aluminium of dubbele carports.
***
Artikel foto: ©iStock/Anka100
Foto's plaatsen: Figuur 1: ©iStock/Manuel-F-O; Figuur 2: ©iStock/Kenny10, Figuur 3: ©maison et jardin